1 day
Przykładowe zestawy zajęć integracyjnych :
• Paintball dla szkół to propozycja krótkich, dynamicznych imprez przygodowych skierowana do szkół i uczniów dwunastoletnich i starszych. Paintball jest grą zespołową uczącą szacunku do przeciwnika, zasad fair play oraz współpracy w grupie i komunikacji. Dlatego, świetnie się sprawdza jako zabawa dla młodzieży przygotowując ich – w niekonwencjonalny sposób – do życia codziennego. Specjalnie dla Uczniów, przygotowaliśmy specjalne ceny imprez paintballowych dla szkół, oferując jednocześnie liczne gratisy – w tym darmowe kulki oraz możliwość gry BEZ OPŁAT dla Opiekunów.
• Pustynia Błędowska to niesamowita atrakcja turystyczna położona w północnej części Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Poza tysiącami ton piachu, formującego tu świetne formacje przypominające wydmy, można tu zobaczyć jaskinię, charakterystyczne dla regionu lasy, a w najbliższej okolicy – odwiedzić świetne atrakcje turystyczne: bramę Twardowskiego, ruiny zamku w Ostrężniku, stawy hodowlane słynnego pstrąga ze Złotego Potoku…
Jednak to nie te klasyczne atrakcje turystyczne są tu najważniejsze. Proponujemy Państwu wycieczkę w ten rejon, która zapewni Uczestnikom również i inne doznania: pozwoli im sprawdzić się w zjazdach linowych, podchodzeniu na drabince sznurkowej, budowaniu mostów linowych, grze w paintball i pieczeniu kiełbasek na ognisku, które sami rozpalą. Krzesiwem.
Poznawanie Jury przez przeżywanie przygód, to najlepsza forma rekreacji. Daje Uczniom możliwość sprawdzenia się w trudnych (ale kontrolowanych przez instruktorów) warunkach. Zadania są tak dobierane, by były odpowiednie do poszczególnych grup wiekowych. Wykorzystujemy wówczas nie tylko ich rozwój fizyczny do odpowiedniego stopnia trudności zadań, ale również wiedzę do poszczególnych zadań logicznych.
Integracja w szkołach jest bardzo ważnym elementem zarówno dla samej młodzieży,jak i dla nauczycieli. Nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać do tego, że zupełnie inaczej uczy się w środowisku, które się zna, lubi i sobie ufa, niż w klasach, w których tych elementów brakuje.
Z tego względu, stworzyliśmy program, w którym kładziemy nacisk na:
- możliwość poznania się na innej płaszczyźnie, niż szkolna;
współpracę,
- poprawną komunikację,
- zaufanie do poszczególnych członków zespołów,
- odpowiednie rozłożenie nacisku na zadania zespołowe, jak i indywidualne.
Osiągamy to przez sporty przygodowe i stawianie przed młodzieżą wyzwań, które będą dla nich czymś zaskakującym, wybijającym ich z utartych ścieżek (również dosłownie), każącym wyszukać wśród członków grupy osób posiadających cechy i umiejętności potrzebne dla poszczególnych zadań. Takie podejście pozwala wyjść z cienia osobom bardziej wycofanym. Często ci, którzy starają się przejąć przywództwo w grupie, muszą uznać że bez współpracy, sami sobie nie poradzą. To pozwala na poprawienie relacji w klasie (a często – na ich przewartościowanie).